NAREDI NEKAJ ZASE

Index

I. DIHALNE VAJE

Zdravje je pravica že od rojstva, prav tako normalno je biti zdrav, kot roditi se. Bolezen izvira iz malomarnosti, nevednosti ali kršenja naravnih zakonov. Prebavne motnje, razdražljivost, pomanjkanje koncentracijc, razbijanje srca so mnogokrat posledica premajhnega delovanja mišic, premajhnega dotoka kisika v celice, neustreznega dihanja.

Dibanje je veliko življenjsko gonilo. Brez hrane lahko prebijemo cele tedne, brez pijače nekaj dni, če pa bi nam zmanjkalo zraka, bi v nekaj minutah umrli. Pri preskrbi s kisikom so naše celice odvisne od krvi. Če po žilah priteče kri, ki nima dovolj kisika, se tako zmanjša zmogljivost vsake naše celice. Zavedajte se, da so celice, mišice, organi, ki so vam pripravljeni služiti, odvisni od dotoka kisika, ki prihaja po krvi. Vaša naloga je, da poskrbite za preskrbo s kisikom. Ne samo, da slabo dihamo, včasih je tudi kvaiiteta zraka, ki ga vdihavamo, slaba. Odtod izvira pomanjkanje odpornosti proti boleznim in utrujenosti, odpor do telesnih naporov, nervoza in razdražljivost.

Počasen izdih je pogoj za pravilno dihanje. S tem damo v pljuča prostor svežemu zraku.
Popolnega dihanja se najbolje naučimo leže na hrbtu skozi naslednje faze:
1. Temeljito izpraznite pljuča
2. Počasi znižajte prepono in pustite, da pride zrak v pljuča. Ko se bo trebuh napihnil in ko se bo spodnji del pljuč napolnil z zrakom,
3. Brez napora razširite rebra, prsni koš, potem pa
4. Dokončno napolnite pljuča, tako da privzdignete ključnici.

Med celotnim vdihavanjem mora vdih potekati nesunkovito, v nepretrganem toku, brez glasu, tiho. Ko se bodo pljuča popolnoma napolnila, počasi izdihnite v obratnem vrstnem redu; spustite ključnici, pustite, da se prsni koš zaradi lastne teže posede, trebuh dobro potegnite noter. Skoncetrurajte se na dihanje. Dihajte zavestno in kar se da globoko. Vendar se ne napihujte. Idealno dihanje je globoko, počasno, tiho, neprisiljeno.

Pri vajah dihajte tako, da približno 6 sekund vdihavate, 3 sekunde zadržujete sapo, 12 sekund izdihavate. V glavnem mora izdih trajati dvojni čas vdiha, z zadrževanjem ali brez zadrževanja.


Prev 1/7 Next »

mt_ignore    
  Društvo paraplegikov severne Primorske
Rejčeva ulica 5 - 5000 Nova Gorica
TRR SI56 0475 0000 1024 080 pri Nova KBM
05 300 28 22
040 543-338
041 393-410 predsednik
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
   

Facebook

Zadnje v galeriji